25 juni 2017

Väskan Clara

Nu kan man beställa mönster till väskan Clara
 Den blir 25 cm hög, 24 cm bred och 10 cm djup som färdig

 Baksidan är utan applikationer, endast quiltad

 Axelremmen är justerbar tack vare spännet............

 ............och remmen sitter fast i väskan med länkar av väsktyget

 I kortsidornas övre kant finns ett veck som ger väskan en god fason

 Vecket ser ut såhär rakt uppifrån sett.......

 ............och det hålls ihop med hjälp av två små knappar som jag sytt mitt emot varandra med vecket mellan

Fodret har en fick på var sida, jag har piffat upp kanten med en liten spets

 Botten och sidan. Jag har sytt min väska av linnetyg

 Locket hålls fast med hjälp av ett metallås

 Broderierna har jag sytt med moulinégarn och applikationerna som är i bomullstyg har jag sytt med "needle-turn" teknik, men man kan lika bra använda sej av vliesofix och då går det ju dessutom snabbare att sy

 Ännu en närbild på applikationerna

 Och locket utanpå........

.............insidan 

Vill du beställa mönster till denna väska är det bara att mejla mej på: lappeklipp@hotmail.com

Mönsterförpackningen kostar 10,50 € och man kan betala med PayPal 

1 kommentar:

RandiT sa...

Så fin veske , flotte applikasjoner og lin er veldig vakkert . Ha en trivelig helg.